Ergernissen van klanten

KCH

Klanten ergeren zich soms aan zaken in een winkelen komen hierdoor niet terug. Leerlingen krijgen een beeld van de kosten die het effect kunnen zijn van een verloren klant.

1 lesuur Leerlingen leren waarom klanten zich ergeren en wat het effect is van een verloren klant.

Opdrachtomschrijving

Klanten ergeren zich soms aan zaken in een winkelen komen hierdoor niet terug. Leerlingen krijgen met deze opdracht een beeld van de kosten die het effect kunnen zijn van een verloren klant. Ze kijken naar de herkenbaarheid van de meest voorkomende ergernissen in hun eigen rol als klant. En denken na over het voorkomen van deze meest voorkomende ergernissen.
Gebruik de opdrachtbijlage.

Werkwijze docenten

  • De opdracht kan gewoon op school worden gedaan.
  • Bespreek de ergernissen en oplossingen met elkaar na het invullen van de opdracht.

Eindtermen

Service verlenen

  • Service voor, tijdens en na de verkoop herkennen en uitvoeren
  • Communicatieve en sociale vaardigheden toepassen
Service verlenen

Verkoopwerkzaamheden uitvoeren

  • Klanten benaderen
  • Klantenadvies geven op basis van artikelkennis
  • Een verkoopgesprek voeren
  • Decoratief inpakken
Verkoopwerkzaamheden uitvoeren

Laat een reactie achter

Reacties worden eerst beoordeeld door KCH voor ze worden geplaatst.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

VMBO leerlingen economie & ondernemen hebben jouw input nodig!

Ben je docent of werk je in de retail? Deel jouw inspirerende voorbeelden en/of praktijkopdrachten. Samen laten wij zien hoe leuk en afwisselend werken in de retail is en welke beroepskansen en doorgroeimogelijkheden er allemaal zijn.

Neem contact op!