Opdrachtomschrijving
Leerlingen bedenken, bespreken en beschrijven ©©n of meer situatie(s) die zich kunnen voordoen in een winkel tijdens een klant- en verkoopgesprek.
Wat is belangrijk in de houding van de verkoper? Wat mag of moet je in die rol wel/niet doen?
Leerlingen maken in twee- of drietallen foto’s in een winkel waarbij ze de situatie uitbeelden. Mimiek, gezichtsuitdrukkingen en gebaren zijn belangrijk. De situatie moet duidelijk zijn.
Van de gemaakte foto’s maken leerlingen een fotostrip met tekstwolkjes.
Werkwijze docenten
- Benaderen van plaatselijke ondernemers waarbij de opdracht mag worden uitgevoerd.
- Regelen van akkoord op het mogen laten maken van foto’s.
Terug naar het overzicht
Eindtermen
Service verlenen
- Service voor, tijdens en na de verkoop herkennen en uitvoeren
- Communicatieve en sociale vaardigheden toepassen
Verkoopwerkzaamheden uitvoeren
- Klanten benaderen
- Klantenadvies geven op basis van artikelkennis
- Een verkoopgesprek voeren
- Decoratief inpakken