Opdrachtomschrijving
Doel:
De leerlingen leren diverse begrippen op het gebied van winkelinrichting en presentatie
Eindproduct:
Een werkblad met vragen over het ontwerp van een winkel en de keuzes die gemaakt zijn
Werkwijze docenten
- Bespreek met de leerlingen welke winkels zij gaan bezoeken en maak tweetallen. Kies voor diverse soorten winkels en maak met de klas een goede verdeling.
- Bespreek klassikaal het werkblad winkelinrichting en presentatie. Zie bijlage. Geef enkele voorbeelden van wat de leerlingen zouden kunnen beschrijven.
- De leerlingen bezoeken de winkel en vullen het werkblad winkelinrichting en presentatie in.
- Maak een foto van de ingevulde werkbladen en bespreek deze met de klas.
Terug naar het overzicht
Eindtermen
Verkoopomgeving realiseren
- Het begrip retailformule herkennen en toepassen
- Communicatieve en samenhang tussen doelgroep, assortiment en marktpositie herkennen en toepassen vaardigheden toepassen
- Samenhang tussen marketinginstrumenten herkennen en toepassen
- Winkelinrichting ontwerpen en realiseren
- Promotiematerialen ontwerpen en realiseren