Winkelinrichting en presentatie van de winkel

Ingeborg Slabbekoorn

De leerlingen leren diverse begrippen op het gebied van winkelinrichting en presentatie

2 lesuren De leerlingen leren diverse begrippen op het gebied van winkelinrichting en presentatie

Opdrachtomschrijving

Doel:
De leerlingen leren diverse begrippen op het gebied van winkelinrichting en presentatie

Eindproduct:
Een werkblad met vragen over het ontwerp van een winkel en de keuzes die gemaakt zijn

Werkwijze docenten

  • Bespreek met de leerlingen welke winkels zij gaan bezoeken en maak tweetallen. Kies voor diverse soorten winkels en maak met de klas een goede verdeling.
  • Bespreek klassikaal het werkblad winkelinrichting en presentatie. Zie bijlage. Geef enkele voorbeelden van wat de leerlingen zouden kunnen beschrijven.
  • De leerlingen bezoeken de winkel en vullen het werkblad winkelinrichting en presentatie in.
  • Maak een foto van de ingevulde werkbladen en bespreek deze met de klas.

Eindtermen

Verkoopomgeving realiseren

  • Het begrip retailformule herkennen en toepassen
  • Communicatieve en samenhang tussen doelgroep, assortiment en marktpositie herkennen en toepassen vaardigheden toepassen
  • Samenhang tussen marketinginstrumenten herkennen en toepassen
  • Winkelinrichting ontwerpen en realiseren
  • Promotiematerialen ontwerpen en realiseren
Verkoopomgeving realiseren

Laat een reactie achter

Reacties worden eerst beoordeeld door KCH voor ze worden geplaatst.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

VMBO leerlingen economie & ondernemen hebben jouw input nodig!

Ben je docent of werk je in de retail? Deel jouw inspirerende voorbeelden en/of praktijkopdrachten. Samen laten wij zien hoe leuk en afwisselend werken in de retail is en welke beroepskansen en doorgroeimogelijkheden er allemaal zijn.

Neem contact op!