Artikelpresentatie met gebruik van AIDA-model

KCH / Ingeborg Slabbekoorn

De leerlingen leren hoe ze het AIDA-model kunnen toepassen voor het effectief presenteren van een product in de winkel.

8 uur De leerlingen leren hoe ze het AIDA-model kunnen toepassen voor het effectief presenteren van een product in de winkel.

Opdrachtomschrijving

Doel: De leerlingen leren hoe ze het AIDA-model kunnen toepassen voor het effectief presenteren van een product in de winkel

Eindproduct: Een artikelpresentatie en een reflectie op het resultaat

Werkwijze docenten

De leerlingen gebruiken het AIDA-model bij het opbouwen van een artikelpresentatie in de winkel. Zie de bijlage voor een beschrijving en een uitgebreid stappenplan voor de leerlingen.

  1. Bespreek het AIDA-model
  2. Neem contact op met een winkel in de buurt waar de artikelpresentatie gehouden mag worden. In de klas ga je in 2-tallen aan de slag. Elk 2-tal kiest een product uit de winkel om te kunnen presenteren. Uiteindelijk zal het beste idee / of de beste 2 ideeën worden uitgevoerd in de winkel.
  3. Laat de leerlingen aan de slag gaan met het AIDA-model
  4. Plan de fysieke presentatie in de winkel
  5. Voer de presentatie uit

Reflecteer met je klas.


Eindtermen

Ontwerpen product passend bij een bedrijfsconcept

Ontwerpen product passend bij een bedrijfsconcept

Adviseren over marketing / communicatie activiteiten

Adviseren over marketing / communicatie activiteiten

Laat een reactie achter

Reacties worden eerst beoordeeld door KCH voor ze worden geplaatst.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

VMBO leerlingen economie & ondernemen hebben jouw input nodig!

Ben je docent of werk je in de retail? Deel jouw inspirerende voorbeelden en/of praktijkopdrachten. Samen laten wij zien hoe leuk en afwisselend werken in de retail is en welke beroepskansen en doorgroeimogelijkheden er allemaal zijn.

Neem contact op!