Opdrachtomschrijving
Doel:
De leerlingen leren een bijzondere activiteit voor de school of bijvoorbeeld een sportvereniging voor te bereiden en te organiseren
Eindproduct:
De voorbereiding en/of uitvoering van de bijzondere activiteit aan de hand van een checklist
Werkwijze docenten
Kijk in de jaarplanning van school of van de vereniging en bekijk welke bijzondere activiteiten er zijn gepland. Beslis waar je klas aan mee kan helpen in de voorbereiding en/of uitvoering. Overleg met de directie of het bestuur van de vereniging of dit mogelijk is. Zij zijn dan tevens de opdrachtgever van de bijzondere activiteit.
Voorbeelden van mogelijke bijzondere activiteiten zijn: Secret Valentijn, Iftar op school eten met bijvoorbeeld de bovenbouw, kerstgala, kerstontbijt, diploma-uitreiking, voetbaltoernooi, jubileum van de vereniging/school, buurtfeest, sinterklaasfeest voor de naschoolse opvang.
Werk vanuit de marketingmix en zorg ervoor dat in ieder geval alle 6 de P’s voorkomen in het draaiboek van de leerlingen.
Leerlingen werken hiervoor de volgende punten uit:
- De naam en omschrijving van de bijzondere activiteit
- De doelgroepomschrijving (leeftijd, geslacht, woonplaats, inkomen)
- Locatie (de dorp of stad en het gebouw of terrein, denk verder ook aan bereikbaarheid, parkeergelegenheid, OV)
- Het programma (welke artiest(en), activiteiten, indeling, datum, tijdsplanning)
- De horeca (wat kunnen bezoekers eten en drinken)
- Plattegrond (hoe wordt alles neergezet, waar staat wat? Denk ook aan in- en uitgang, toiletten)
- Budget (begroting, kostenoverzicht)
- Communicatie (creëren van een huisstijl en dat verwerken op diversen vormen van promotiemateriaal)
- Security (hoe wordt de veiligheid gewaarborgd? Wie moet er ingeschakeld/geïnformeerd worden)
- Draaiboek (hoe, wat, wie, waar, wanneer, hoelang)
- Het maken van bijvoorbeeld toegangskaartjes, menukaart, routebeschrijving en poster met programmaoverzicht, in de huisstijl van de school/vereniging
Terug naar het overzicht