Presentatie-opdracht marketingmix

Het Perron Veenendaal

Leerlingen leren aan de hand van de 6 p’s kijken naar hoe de marketingmix in een bedrijf wordt toegepast.

10 lesuren De 6 p's leren kennen ontdekken hoe de marketingmix wordt toegepast in een bedrijf.

Opdrachtomschrijving

Leerlingen bereiden een presentatie voor aan de hand van de 6 p’s van de marketingmix. Zij voeren onderzoek uit naar het bedrijf / de winkel / het merk. Dat kan zijn online, door interviews te houden en contact op te nemen.
Leerlingen brengen iedere P uit de marktingmix in kaart en geven een presentatie.

Werkwijze docenten

Geef toelichting op de marketinginstrumenten en leg de 6 p’s uit.


Eindtermen

Verkoopomgeving realiseren

  • Het begrip retailformule herkennen en toepassen
  • Communicatieve en samenhang tussen doelgroep, assortiment en marktpositie herkennen en toepassen vaardigheden toepassen
  • Samenhang tussen marketinginstrumenten herkennen en toepassen
  • Winkelinrichting ontwerpen en realiseren
  • Promotiematerialen ontwerpen en realiseren
Verkoopomgeving realiseren

Laat een reactie achter

Reacties worden eerst beoordeeld door KCH voor ze worden geplaatst.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

VMBO leerlingen economie & ondernemen hebben jouw input nodig!

Ben je docent of werk je in de retail? Deel jouw inspirerende voorbeelden en/of praktijkopdrachten. Samen laten wij zien hoe leuk en afwisselend werken in de retail is en welke beroepskansen en doorgroeimogelijkheden er allemaal zijn.

Neem contact op!