Waar staat de kassa en waarom?

KCH

Laat leerlingen bij diverse winkels de plaatsing van de kassa bekijken en bedenken wat mogelijk de reden voor de keuze van deze locatie is.

2 uur Leerlingen worden zich bewust van de redenen voor een kassalocatie in de winkel passend bij de formule.

Opdrachtomschrijving

De leerlingen krijgen de opdracht om bij diverse winkels de plaatsing van de kassa te bekijken en te bedenken wat mogelijk de reden voor de keuze van deze locatie is. Bijvoorbeeld: Zeeman, C&A, Open 32. 
Laat leerlingen bij iedere winkel 2 redenen bedenken en noteren voor de plaatsing van de kassa.
Bespreek in de les na wat de keuzes van de bezochte winkelformules zijn.

Werkwijze docenten

  • Introduceer het doel en de opdracht in de les.
  • Maak duo’s.
  • Maak tijdsafspraken over het winkelbezoek.
  • Zorg dat groepjes niet tegelijk dezelfde winkels bezoeken.
  • Laat leerlingen bij iedere winkel twee redenen bedenken en noteren voor de plaatsen van de kassa.
  • Bespreek na.

Eindtermen

Afrekenhandelingen verrichten

  • Artikelen afrekenen
  • Kas opmaken
  • Omgaan met verschillende afreken- en betalingsvormen
Afrekenhandelingen verrichten

Laat een reactie achter

Reacties worden eerst beoordeeld door KCH voor ze worden geplaatst.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

VMBO leerlingen economie & ondernemen hebben jouw input nodig!

Ben je docent of werk je in de retail? Deel jouw inspirerende voorbeelden en/of praktijkopdrachten. Samen laten wij zien hoe leuk en afwisselend werken in de retail is en welke beroepskansen en doorgroeimogelijkheden er allemaal zijn.

Neem contact op!