Service & Sales

Ergernissen van klanten

1 lesuur Leerlingen leren waarom klanten zich ergeren en wat het effect is van een verloren klant.

Klanten ergeren zich soms aan zaken in een winkelen komen hierdoor niet terug. Leerlingen krijgen een beeld van de kosten die het effect kunnen zijn van een verloren klant.

Verkoopgesprek voeren

meerdere lessen Leer een verkoopgesprek voeren.

Leerlingen voeren een verkoopgesprek uit als rollenspel. Mede-klasgenoten beoordelen het gesprek.

Fotostrip maken van klant-/verkoopgesprek

2 tot 5 lessen Leerlingen leven zich in klant- en verkoopgesprekken in.

Leerlingen bedenken, bespreken en beschrijven één of meer situatie(s) die zich kunnen voordoen in een winkel tijdens een klant- en verkoopgesprek. Hiervan maken zij foto’s die zij verwerken tot een fotostrip met tekstwolkjes.

Take over HEMA

5 dagen Opdoen van contextrijke prakijkervaring

Laat vmbo-leerlingen de Hema volledig overnemen voor 1 week.

Waar staat de kassa en waarom?

2 uur Leerlingen worden zich bewust van de redenen voor een kassalocatie in de winkel passend bij de formule.

Laat leerlingen bij diverse winkels de plaatsing van de kassa bekijken en bedenken wat mogelijk de reden voor de keuze van deze locatie is.

Alle eindtermen