Retail & Styling

Assortimentsuitbreiding Decathlon

Variabel De leerlingen leren onderzoek te doen naar de samenhang tussen doelgroep, assortiment en marktpositie en een voorstel te maken voor assortimentsuitbreiding.

De leerlingen leren onderzoek te doen naar de samenhang tussen doelgroep, assortiment en marktpositie en een voorstel te maken voor assortimentsuitbreiding.

Een bijzondere activiteit organiseren

Variabel De leerlingen leren een bijzondere activiteit voor de school of bijvoorbeeld een sportvereniging voor te bereiden en te organiseren

De leerlingen leren een bijzondere activiteit voor de school of bijvoorbeeld een sportvereniging voor te bereiden en te organiseren.

Winkelinrichting en presentatie van de winkel

2 lesuren De leerlingen leren diverse begrippen op het gebied van winkelinrichting en presentatie

De leerlingen leren diverse begrippen op het gebied van winkelinrichting en presentatie

Herontwerp en routing winkel

Variabel De leerlingen leren voor een plaatselijke winkel de inrichting te ontwerpen op basis van de wensen en behoeften van de ondernemer, rekening houdend met optimale winkelbeleving, logistiek en uitstraling.

De leerlingen leren voor een plaatselijke winkel de inrichting te ontwerpen op basis van de wensen en behoeften van de ondernemer.

Goede doelen schoenendoos

8 weken - 3 uur per week tot half november Leerlingen leren een project te organiseren en uit te voeren en hun eigen ideeën te verwerken.

Leerlingen leren een project te organiseren, uit te voeren en hun eigen ideeën te verwerken.

Basisbeginselen van etaleren

10 lesuren Composities van etalages ontdekken.

Leerlingen maken composities met ruimtelijke figuren en gaan op zoek naar etalages in de stad met vergelijkbare composities.

Bedrijfscarrousel

4 lesuur per week De bedrijfscarrousel laat vmbo-leerlingen drie weken lang, één dagdeel per week, kennismaken met verschillende bedrijven en sectoren. Ze ontwikkelen communicatieve vaardigheden, leren samenwerken en reflecteren op hun beroepshouding.

Presentatie-opdracht marketingmix

10 lesuren De 6 p's leren kennen ontdekken hoe de marketingmix wordt toegepast in een bedrijf.

Winkelformule

4 lesuren Direct en indirect verkopen

Waar staat de kassa en waarom?

2 uur Leerlingen worden zich bewust van de redenen voor een kassalocatie in de winkel passend bij de formule.

Alle eindtermen